ART, EDUCATION, AND PLAY:

A DIALOGUE WITH DR. CHRYSOGONUS SIDDHA MALILANG

Authors

Abstract

We had the privilege of engaging in dialogue with Dr. Chrysogonus Siddha Malilang, a senior lecturer at the Faculty of Education and Society at the University of Malmo, specializing in Literary Studies, Children's Literature, and Creative Writing. With a diverse academic background, including a PhD in Literary Studies (English), Chrysogonus brings a wealth of knowledge and experience to our academic conversation. Dr. Malilang's research spans a variety of intriguing topics, including Creative Writing Pedagogy, Play in Education, Critical Pedagogy, Community of Practice, and a/r/tography. Additionally, he investigates the confluence of Children's Literature and New Media, exploring unconventional formats such as graphic novels and video games. As an experienced author, with creative works ranging from novels to poetry books, his literary contributions have resonated with audiences in Macau, Sweden, and Indonesia. Our dialogue will examine some of Dr. Malilang's recent academic contributions, shedding light on articles addressing the re-appropriation and alteration of old children's literature in ongoing teaching practices. Furthermore, we will delve into his active involvement in research initiatives, particularly in the implementation of Visual Thinking Strategies (VTS) in Swedish Early Childhood Education and the exploration of a/r/tography within the intersections of education and the arts.

Author Biographies

Guilherme Magri da Rocha, Serviço Social da Indústria/Assis

Programa de Pós-Graduação em Literatura e Crítica Literária (PPG-LCL), Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP).

Eliane Aparecida Galvão Ribeiro Ferreira, Universidade Estadual Paulista/Assis

Doutora em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho UNESP, Câmpus de Assis, Estado de São Paulo, na linha de pesquisa em Literatura e Vida Social. Possui experiência nas áreas de Literatura, Leitura e Ensino, com ênfase em Formação do Leitor. Temas de pesquisa mais recorrentes: leitura, literatura infantil e juvenil, e formação de leitores. Professora assistente doutora na graduação e pós-graduação em Letras e no PROFLetras da Universidade Estadual Paulista - Faculdade de Ciências e Letras FCL da UNESP, Câmpus de Assis-SP. Coordena o Programa de Pós-Graduação em Letras da Unesp, Câmpus de Assis-SP. Membro dos Grupos de Pesquisa: RELER - Grupo Interinstitucional de Pesquisa em Leitura (PUC - Rio); EnLIJ - Encontros com a Literatura Infantil e Juvenil: ficção, teorias e práticas (UERJ-Rio). Líder do GP Literatura e formação do leitor: implicações estéticas, históricas e sociais (UNESP/UENP) e Vice-líder do GP Literatura juvenil: crítica e história (UENP/UNESP). Vice-coordenadora do Grupo de Trabalho Leitura e Literatura Infantil e Juvenil, junto a ANPOLL e membro da Red Temática de Investigación Las Literaturas Infantiles y Juveniles del Marco Ibérico e Iberoamericano (LIJMI). Contato: eliane.galvao@unesp.br

Published

2024-11-06

How to Cite

Magri da Rocha, G., & Galvão Ribeiro Ferreira, E. A. (2024). ART, EDUCATION, AND PLAY:: A DIALOGUE WITH DR. CHRYSOGONUS SIDDHA MALILANG. Miscelânea: Revista De Literatura E Vida Social, 35, 245–251. Retrieved from http://seer.assis.unesp.br/index.php/miscelanea/article/view/2683

Issue

Section

ENTREVISTA/INTERVIEW

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2