NOTES ON THE AMAZONIA MUSEUM
Keywords:
Museum, Amazonia, Science communicationAbstract
This paper briefly presents the context, in which the Museum of Amazonia (MUSA) has been set, the main points of the museum’s conceptual project, and how this proposal intends to contribute in broadening the appreciation of biodiversity, and in constructing a model of education that combines science and traditional knowledge.
References
CAPOZOLI, Ulisses. Contrastes e conflitos numa terra de sedução. In: AMAZÔNIA, interesses e conflitos. Revista ComCiência, 2000. Disponível em: http://www.comciencia.br/reportagens/amazonia/amaz4.htm.
FERRAZ, Mariana. Projeto Museu Imaginário - Musa entrevista Milton Hatoum: Natureza banida. 2010. Disponível em: http://www.museudavida.fiocruz.br/?q=94-categoria-2101-Museu%20Imagin%C3%A1rio#1.
GUIMARÃES, Vanessa F.; DA SILVA, Gilson Antunes. Implantação de Centros e Museus de Ciência. Rio de Janeiro: Editora da Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2002. p. 132-151.
MAYR, Ernst. The growth of biological thought. Harvard University Press, 1982.
MUBARAC, Roberto. Educação indígena em Manaus. Tese (Mestrado) — Universidade do Estado do Amazonas, 2009.
SCHOR, Tatiana. Palestra Rede urbana e cidade na Amazônia brasileira. Proferida em 14 out. 2010, no Museu da Amazônia (Musa).
THOMPSON, Christian. Amazônia viva! Uma década de descobertas: 1999-2009. Relatório online da WWF. Disponível em: https://jornalggn.com.br/noticia/amazonia-viva-uma-decada-de-descobertas-1999-2009/.
WWF. Amazônia viva! Uma década de descobertas: 1999-2009. Relatório online. Disponível em: https://jornalggn.com.br/noticia/amazonia-viva-uma-decada-de-descobertas-1999-2009/.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Patrimônio e Memória

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All the content of the journal, except where noted, is licensed under a Creative Commons BY attribution license.